Een visueel verhaal vertellen

Het is geen bijster ingewikkelde aanname: een onderneming moet online vindbaar zijn. Geen Facebook en Twitter, geen roem. Hoewel Instagram vaak nog te boek staat als het vijfde wiel aan de wagen – ‘Gaan we ook iets doen met Instagram?’ ‘Nee. Waar moeten we dan foto’s van maken?’ – valt ook hier een hoop te halen.

Instagram staat met 300 miljoen actieve gebruikers in de top vijf van grootste sociale media-platformen. Iedere dag kunnen we eindeloos scrollen door 70 miljoen nieuwe beelden. Het succes is de mannen van Instagram uiteraard niet ontgaan: sinds kort is het toegestaan om ook niet-vierkante foto’s te plaatsen. Hulde! Nooit meer gedwongen kiezen tussen je linker- of rechtervriendin.

Hartstikke fijn, die vrijheid in beeldformaat, maar veel bedrijven hebben de weg naar Instagram nog niet gevonden. Zonde, want zij kunnen wel degelijk baat hebben bij het gebruik van dit platform. Komt-ie:

Lees verder bij Tekst2000/B1.

Foto: Jason Howie, Flickr, CC BY-SA 2.0

Scroll naar boven